CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, May 30, 2011

Work+Leisure=Moment At JKR

As Salam....

hadoi..baru boleh nak update blog. Lappy kat kat rumah takleh nak buka blog sebab ada detect virus dalam blog saya. Hapekah?huhuhu...caner ek.Janganlah saya terpaksa menutup blog kesayangan ni sebab oleh virus.Ada cadangan ke kawan2.

ok..minggu lepas saya dengan paksa dalam rela telah mewakilkan bos saya untuk menghadiri mesyuarat kat Seremban. Tiba2 bosh takleh g. Saya pula berharap tak yah g sebab nak buat preparation untuk besday fawwaz. Minta pandangan encik suami dengan harapan der pun tak bagi saya pegi. Alih2 kena pegi jugak...seb baik ada geng yang sekepala yang g jugak. kalau tak mau sangap.

lebih kurang kul 4 aku bertolak ke Seremban. Check in kat KLANA RESORT Seremban....weehuuu....besh jugak der punya resort. Tapi ada yang tak best sebab takder astro. Tapi yang lagi haru kena dok sorang2 sebab ganti bosh kan. Requirement2 lain such as iron ngan fridge ada kat dalam bilik. So yang fail hanya takder astro...aduih gila bosan.


Klana Resort..tempat tinggal untuk 3 hari


Klana Resort...hehe

Bilik Saya No 622 (selalu kena tukar kad..adehhh)

Lepas check in...besalah takkan nak dok dalam bilik jer kan. pencarian makanan2 best di Seremban pun bermula. Hehehe....bonus leh jumpa kawan lama, Sakinah. So we all jumpa kat food court dekat Ampangan. Saya try makan chicken chop dan cendol ice cream der. mmm NOt bad jugak, walaupun waitress der kurang mesra pelanggan. Chicken chop der agak garing dan berbeza sikit dengan tempat2 lain yang saya makan..haishh makan jer. ok layan gambar sat.

chicken chop der best....3/5

Cendol ice cream -banyak dan best...3/5 jugak

Yang pasal kerja rasanya tak berminat nak describe sebab meeting2 bos2 kan. So saya sebagai pemerhati jerlah kan. Oklah jugak walaupn kadang2 terbabas juga. ada pembentangan, ada taklimat ada bengkel semua ada lah. malas nak citer....

di sini ku berada selama 3 hari....

kebanggaan kami ..Ir Dato' Hamizan

hehehehe.....bosan.Ni dah hari kedua....

Bengkel habis lebih kurang 4.30 p.m....hehe, dah janji ngan Sakinah untuk pekena nasi arab petang ni. So tepat kul 6 kami bertolah fari hotel ke Destinasi Jalan2 cari makan kat Nasi Arab Damsyik. Kat ampangan tak silap. Memang best. Tak sia2. Thanks sakinah melanja aku. Nasi der macam nasi minyak tapi lagi sedap kot.ayam der besau2 , puas hati makan.

menu makanan.....bulat?ada jugak dalam bahasa arab...shai=Teh.

ngan Sakinah....lama tak jumpa der,

my menu:nasi arab = 4/5 (highly recommended)

manggo lassi : 4/5 ....yang ni pun highly recommended

Nasi ayam Damsyik kat ampangan.

Hari terakhir pula..check in lebih kurang kul 12 tengah hari. Lepas jumaat bertolak balik. Satu lagi destinasi yang dicari..NASI AYAM KENYALANG. orang kata nasi ayan kat sini terbaekk...tapi bagi saya 3/5 jer. Tak ok sangat. cuma ayam der best. And BTW, mee kolok pun ada dijual disini. ingatkan sama macam saya makan kat sarawak, tapi yang ni dogoreng...yang ni 4/5..sedap....adehh. memang balik, seluar jean ketat.


Warung Ayam Panggang Kenyalang.....

Nasi ayam kenyalang. Harga RM 4.50 = 3.5/5

Mee Kolok..yang ni best = 4/5

ok tu jerlah kot....gatal tangan nak update blog..s dah terlerai jua....hehehe




2 comments:

Arlizha Arip said...

aku yg kg sban ni pn xpnah g mkn kat tmpat2 di atas =p mee kalok tu kat ne?aku x cam.huhu

MAMAFAWWAZ said...

arlizha:yang mee kolok tu dekat kenyalang tu jugaklah....aku lupa nama tempat tus...leh google kot