CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Saturday, July 9, 2011

work+leisure+makan=moment at JKR

As salam...

Alhamdulillah, dah selamat mendarat di teratak kesayangan setelah 3 hari berada di luar kawasan. sesi mendobi dah siap dijalankan, dan sesi melepaskan rindu pada yang tersayang pun dah buat. so leh update blog sekarang.Boleh dikatakan perjalanan outstation kali ni best dan lancar atas kahendakNya jua..amin. Pasal kerja tak mau citer sangat cuma nak share pengalaman makan2 dan leisure untuk kenangan sendiri dan juga mereka yang saya sayang...hehehe..

saya bertolak ke Gua musang pada hari selasa petang. setelah melalui perjalanan yang menyakitkan punggung dan pinggang akhirnya sampai juga ke tempat penginapan. tanggapan pertama pada tempat ni memang agak kureng tapi melihat pada harga dan condition bilik...not bad dan agak puas hati jugaklah...hehe..jom layan gambar.

Damar Inn=3/5..cayalah

Pagi tu breakfast dengan harapan nak cari nasi dagang(makanan wajib)..tapi nak buat caner nasi dagang tak jumpa so nasi berlauk pun oklah kan.Nasi kerabu saya dah dapat yang best masa makan kat Gua musang sebelumnya ( gamba tak snap pun sebab batt henset abis).... Tapi ada satu menu roti canai kat kedai ni yang menggelikan hati saya.."roti canai cotek". Sebab kenyang saya tak cuba pun.

Setelah melalui sesi auditan yang memenatkan tapi lancar, kami semua ke pasar malam yang berada di pusat bandar Kuala Krai. Misinya adalah untuk mencari musang king kalau ada. Dapat pulak ketua audit yang sekepala, so memang best sangat. jelajah punya jelajah, 2 makanan kegemaran saya dan serius saya dah lama tak jumpa makanan ni, "Kuih manja". dulu kalau balik dari sekolah , kuih ni adalah kuih wajib yang saya akan bawak pulang ke rumah. dan nasi air, makan kegemaran saya selama-lamanya. Tetapi ada suatu scenary yang menarik di sini. Jual beli ketika azan maghrib dilaugkan adalah dilarang. Pada mulanya saya tak faham kenapa penjual buat derk jer bila kami kata nak beli, rupa nya penguatkuasa akan menangkap sesiapa yang berjual beli sewaktu azan. Masya-Allah, kagumnya dengan budaya di sini. Moga amalan ini akan berterusan di negeri serambi mekah.."Allahuakbar"

sesi auditan yang lancar dan makan tengah hari yang disponsor.....rena restoran=2.5/5

Sesi makan tepi hotel....dan melantak dorian...saya dapat makan kuih manja...weehuuu....

Sesi melantak durian....hehehe.

keesokannya ..sesi penutup audit juga berjalan dengan lancar juga. lebih kurang kul 5 kami bertolak ke Gua Musang. On the way ke Gua Musang, sesi mencari lemang pun bermula. Since ketua audit saya berpuasa ingat nak jamu dia ngan lemang. Cari punya cari dapat juga lemang yang dipuja. Macam lama nor tak makan lemang kan...hehe.

Keesokannya, pasukan kami bertolak dari Gua Musang ke KL semula. Sepanjang perjalanan macam2 buah yang kami rasa. Memang bertekad untuk mencari durian musang king dan Nangka Madu kat bentong. Buat pertama kalinya saya akan merasa musang king yang diidam-idamkan itu, ketua audit saya best, cakap jer nak makan per. mesti usaha mencari dan dia jugak yang membayar. Memang rocksss!. Pengalaman merasa musang king adalah pengalaman yang terindah. Complete rasanya, manis, pahit , lemak...adoinyeee bak kata JOZAN. sangat best. Musang king 4.5/5 wa kasi bintang sama lu. Nangka madu biasa jer. tapi tetap best sebab ketua audit juga melanja.....hehehe.

Sesi makan-makan buah...hehehehe

Musang king terbaik....hehehe 4/5...cayalah

Lebih kurang kul 3.30 p.m kami selamat sampai ke KL. Rasa tak sabar nak peluk yang tersayang. Ape2 pun, memang sesi audit memang best dengan geng2 sekepala dan ketua audit yang best. Tikah, Naam, encik Haridzan...kamu semua rocks key.