CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, March 1, 2010

Audit @ Pahang(audit rutin)-22-25hb Februari 2010

home sweet home..(tersenyum sampai ke telinga)..Salam semua. Akhirnya lepas 3 hari outstation, sampai juga rumah kat shah alam.Perasaan tak payah citerlah betapa seronoknya. rindu kat my baby boy dan my handsome one( hehe..kalau en suami dengar ni mau perasaan bangga a.k.a perasan lebey-lebey ni). Just nak share my experience dan untuk ingatan saya sendiri..pengalaman masa g audit hari tu

22/2/2010
Bertolak ke Pahang kul 10.00 pagi dengan perasaan yang tak besh sangat sebab, ntahlah. Jalan pun tak sibuk sangat.Adda drive pun sangat besh, tak terhuyung hayang. Not so badlah. saya menjangkakan yang salah seorang yang saya tak suka akan join perjalanan ini, tapi seb baik dia g sendiri(ikhlas sungguh pengakuan ku ni..biarlah, blog haku, aku punya sukalah.).Cuma teringat kat anak jerlah..ntahlah sebab pagi tu masa en suami hantar saya pegi ofis, fawwaz tido lagi.Tak sempat nak dengar suara dia cakap "bye..bye mama"..emo tak?(perasaan keibuan tiba2 muncul kalau nak berjalan jauh tanpa anak ni..huhuhu.)

Kami tiba kat pahang lebey kurang kul 1 petang. Cari hotel lu mana yang besh dan bersesuaian dengan harga..besalah, nak yang besh tapi murah. Jarang dapat tempat menginap yang macam tu kan? tapi kat Hotel season view ni boleh...tak caya datang sendiri(hehe..leh jadi duta pelancongan lepas ni). Memang puas hati sangat hotel ni. walaupun murah tapi bilik dia sangat cantik siap floor depot lagi(sorry gambar dah terdelete..huhuhu...blame me). Walaupun niat asalnya nak cari hotel yang ada kolam renang, tapi seb baik buat keputusan yang bijak untuk duduk kat sini.

Petang tu sempat jugaklah berjalan jap ke TC(telok cempedak) ngan geng2 tu. (gambar pun terdelete gak..huhu..sedey-sedey). Mlmnya aku, adda dan lin layan karaoke jap kat EC mall.Shopping complex baru kot. (gambar pun tak sempat nak snap sebab syok sangat karaoke).hehe..memnag sporting habis budak-budak tu melayan mak orang macam aku ni yang gila karaoke..hehe thanks korang.

aku dok sebilik ngan Rozi(Ellen) dari UPPJ terengganu. Budak ni pun sama kepala ngan aku. Sama bahasa kot yang menyebabkan kitaorang leh masuk..rindu bangat sama kamu ellen. Minah ni..aku cakap sepatah, gelak dia berpatah-patah..aku pun tak faham, kelakar sangat ke ape yang aku cakap..ok...tue baru mukadimmah..ni yang sebenar2 citer...lepas karaoke tu apis (UPPJ Pahang) ajak kami g tanjung lumpur untuk minum2. happening jugak kat bandar kuantan ni..masa tu ada lah kul 12++ tapi bandar tu still hidup)..tengok gambar lu.

gambar gelap sikit..kata guna kamera henset

hari audit(23-2-2010)

breakfast kat hotel jer...western.makanan pun superb kat hotel ni.Tapi takder buffet lah.oklah, berpatutanlah ngan harga kan?lepas meeting, minum lagi kat kedai ape ntah kat Bay route(katanya famous kat Kuantan(saper tahu nama sila inform guwe)..tapi aku tak makan pun..yelah yang dah breakfast pagi tadi pun tak hadam lagi.Kami start audit kat Bahagian sempadan Segamat Johor lu. Since kereta Road care pecah enjin so En Ibrahim kata(hehe..follow the leader)..jom g segamat lu.Ape lagi bermulalah pencarian tempat2 menarik kat sana..alih2, kedai JAKEL kami terjah.hasilnya:

buah tangan dari segamat

Malamnya dinner kat restoran seafood yang aku lupa namanya..tapi rasanya cam superb. Tapi konsesi ni selalu sangat kalau nak belanja kitaorang makan..ajak makan restoran yang cam ghini.mana tak naik 2 kilo aku malam tue..ape2 kita tengok gambar lu.

aku ngan ellen..best buddy masa kat audit hari tu..

makanan malam tu..yang buat aku makin berlemak-lemak.

Badan dah penat tapi insist gak tengok wayang. si ellen mulanya nak tengok avatar, tapi GSC kat EC mall tu bleh tutup.so kitaorang g tengok wayang kat Mega mall. Citer Percy Jackson and the ligthning thief..bleh tahan gaklah dia punya citer..cuma agak lawak bodoh gaklah.tapi best moment antara aku ngan Ellen.Sebab penat aku tersengguk2 jugak sementara citer tu habis.

hari kedua(24-2-2010)

bertolak dari hotel kul 8.30 a.m .breakfast kat restoran kemira.nasi kerabu ayam+daging bakar dia memang superb..sorry tak sempat nak snap gambar sebab best sangat makan. Hari tu, audit siap menjelang kul 3 sebab ada separuh jalan yang tak diaudit. Lunch dekat dengan restoran yang makanan dia supeb jugak..haha..lagilah bertambah lemak aku. restoran syuhada namanya.



udang yang separuh dah aku ngan ellen melantak.

lauk pauk yang dibelanja en encik kontraktor lunch tu...

mana aci amik gambar lauk jer..haruslah amik gambar sendiri kan


geng-geng audit(aku, ellen ngan su(new mom yang sebok dok tanya aku petua itu, petua ini)

geng2 audit yang besh(en ibrahim, en din, su, aku dan ellen)

malam tu..dinner plak dekat Sri Affa Steamboat..(makan lagi).benda free memanglah besh tak..melantak.tangkap gambar lagi...ingatnya nak tengok wayang ke atau main bowling malam tu, sebab report untuk present sok tak siap lagi, so aku ngan ellen stay up sampai kul 5.00 pagi..memang penat.tapi berbaloi kot.


makanan sebelum dihumban dalam steampot tu...

dan lagi...

haruslah amik gambar kan...


orang len dok borak..kami haruslah amik gambar kan..


hari ketiga(bertolak balik)
meeting dan presentation untuk audit habis kul lebeh kurang kul 12.00. checkout...then lunch.En Ibrahim belanja..makan free lagi.as conclusion,audit yang aku berat hati nak pegi ni taklah teruk sangat pun sebabnya, aku segroup dengan UPPJ len.Memang best dan banyak yang aku boleh belajar dan memberi pengalaman yang bermakna. Nak2 bila segroup dengan orang yang pengalaman banyak dari aku. En ibrahim dan ellen banyak ajar aku, tak lupa ngan en.din(Penolong Jurutera) yang besh gak...thanks to you all.


audit pahang(22-25 februari 2010)

4 comments:

Sya Ahmad said...

amboi hot mama nie, pantang tgglkan ank dok karaoke jek kejenye hahaha...best arr korg gi audit aku jeles...nk join gak

MAMAFAWWAZ said...

mamafawwaz to sha:
sya...best sebab aku segroup ngan rozi kot.tak sama group ngan derang..kalau tak maunya audit aku sure tak best.

haz@ris said...

welcome backkk

MAMAFAWWAZ said...

mamafawwaz to haza:
aku tak jumpa ko pun hari ni..kata diet...boleh caya ker ni