CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Sunday, June 5, 2011

Jalan-jalan Cari makan- Wong Solo

As salam...

hari minggu datang lagi.Hari yang ditunggu untuk berjalan-jalan dan jalan2 cari makan. So hari ni kebetulan nak cari lagi barang2 untuk goodies bag fawwaz terpikir untuk try restoran " wong solo" kat seksyen 7. Tu pun tahu melalui blog yang ada cawangan"wong solo" kat shah alam. Kalau nak g Bangi cam jauh sangat. ok cut the crap...memang terbaekkk...semua berpuas hati ngan restoran ni.

Wong Solo Seksyen 7

Menu der...cewahhh

siap baring tu...sian der mengantuksss....

ok..mula2 masuk kedai ni terus mata tertangkap ke tempat makan der yang bersila tu. Ala2 tradisional ler. Actually kedai ni boleh pilih nak makan samada atas meja atas bersila. Since trend duduk atas meja biasa jer bagi saya. So walaupun penuh tempat kat tempat duduk bersila tu, rela tunggu.Akhirnya dapat juga duduk

sesi makan tak hengat

perut pun dah lapau.So mencari2 menu yang sesuai untuk santapan. Yang best kedai ni der dah bagi yang set atau al carte untuk dipilih. So tak susah nak buat keputusan. Dan yang best nya harga RM 10.90 untuk set-set yang telah disediakan. So saya pilih "ayam penyet" nyer set, encik suami pilih menu "empel sapi (daging)" dan anak saudara saya amik menu "ayam goreng" set.

Bab minuman yang menterujakan sebab ada tertulis air2 yang memang spesel...mata terus tertancap kat air alpukat (avocado)..lama dah dengar pasal air ni. Alpukat atau jus avokado ni der campur ngan rasa coklat sket. Mula2 minum macam tak besh...lama2 layan gakslah. encik suami pula order carrot sisu. Walaupun set der dah provide air mineral..tapi sifat nak mencuba tu mengatasi segalanya (perghhh ayat)

Memang terbaekkk.....puas hati. encik suami pun suka. ape yang saya suka ialah sambal der yang marvelous.tempe der pun besh. semualah best. boleh bagi 4/5 ranking untuk kali ini. Highly recommended.overall....persekitaran dan makanan 4/5. sila pegi.lokasi der kat seksyen 7 sebelah kedai baju ape ntah lupa.Satu kawasan dengan blok Jakel Shah alam.


2 comments:

Unknown said...

wan sedap ek? kat area KL kat ne, ade x? nk try gaks :)

MAMAFAWWAZ said...

ija:kat kl aku tak pasti...tapi yang aku tahu kat bangi dan shah alam ade ler