CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Tuesday, May 31, 2011

Pertukaran Unit

As Salam....

hari ni hari terakhir duduk dalam Unit Pewartaan Dan Pembangunan Tepi Jalan. Lepas ni aku kan masuk ke Unit Pengurusan Penyelenggaraan Zon Utara. mmm...shud aku katakan "welcome to hell". Banyak ceritera diperkatakan pasal unit ini. Tapi sebagai insan aku tahu aper yang telah diaturkan walaupun kadang2 kita menolak. "Give it a try"..ape salahnyer kan?Maybe aku akan temui sesuatu.Saper tahu.

Unit Pertama (UPPJ Zon Tengah/ Timur)

first unit bila menjejakkan kaki ke JKR. Pandangan peribadi, unit ni banyak ajar aku sebenarya. Walaupun pada mulanya agak tertekan dengan bosh sebab buat kerja mengalahkan P.A. Tapi sebenarnya dari situ juga mengajar aku macam mana aku nak handle dan sort out problem satu demi satu. Begitu juga pertama kali nak masuk unit ini..macam2 cerita dengar. Tapi bila dah melaluinya..tak rugi pun mencuba. Malah seronok. Harap dapat bekerjasama lagi.

Unit Pewartaan Dan Pembangunan Tepi Jalan

Hadir aku di unit ini adalah diakibatkan mangsa keadaan. Boleh pulak tersalah letak nama aku kan . Takder yang kuar alih2 aku yang kena hantar kat sini. Peritnya bila mula2 nak set up sebab kena cari meja sendiri. kena urus komputer sendiri. Pastu bila masuk , takder replace work sendiri. tertekan..hampir give up. Tapi akhirnya aku rasa best juga dok sini. Mula2 diberikan tugas buat kerja warta negeri selangor adalah perkara yang best pernah aku lakukan di unit ini. Selepas ketiadaan 2 pegawai CFS di unit ini, aku dan seorang lagi pegawai diberikan tugas untuk menguruskan paparan iklan. Tugas ini pun bagi aku best juga walaupun kurang cabaran bagi aku. banyak aku belajar di Unit ini...thank you bos..

Unit Pengurusan Penyenggaraan Jalan Zon Utara

?????????????????????????????????.......aku akan buat yang terbaik.

6 comments:

Unknown said...

welcome to tingkt 10...
p/s : aku x mau la ckp "welcome to the hell"...ishhh x baik tau...as u said juz give it a try..mana tau...kan?

MAMAFAWWAZ said...

ija:haha....saja jer kan, nak sedapkan hati .memang kena try..tary try tak tahu kan?

Liza Othman said...

wan, tingkat 10 bestt wooo.. banyak jamuan hehe..

Unknown said...

bawah en sham ke??

sila kebalkan hati

MAMAFAWWAZ said...

liza:hehehe...ye kew banyak jamuan..best tuh
dayu:hehe...kena kebalkan hati ek?

hyunHMK said...

good luck bah... bertabahlah