CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Wednesday, December 21, 2011

7 weeks- Batuk, selsema dan alahan sikit2

As salam..

Alhamdulillah dah 7 minggu hamil. Alahan dah bermula sikit-sikit dengan rasa loya dan pening-pening. Dan juga dugaan sakit seperti batuk dan selsema. Berjangkit dengan intan payung kowt. Tapi mama kena kuatkan semangat demi baby W.FR. 

so  far simptom kehamilan sikit-sikit jer sama jugak dengan sebelum ni, tapi selera makan makin berkurangan. Setiap kali fikir pasal makanan mesti rasa loya tu datang. haishhh, risau pulak takut teruk juga alahan kali ini.

ok, ape yang saya buat untuk kehamilan sehingga 7 minggu ini:-

1) saya dah beli 2 helai seluar mengandung yang tak perlukan butang dan zip, dan it worth it. Sangat selesa dengan perut yang semakin besar. Seb baik peha belum kembang jugak..
2) start baca surah al -luqman setiap kali selepas maghrib. selepas 3 bulan saya akan start baca surah yusuf dan surah maryam selepas 6 bulan. Takpelah saya tak baca berturut2 janji berterusan kan?
3) Beli majalah kehamilan- sangat banyak info yang saya dapat.
4) tulis blog untuk setiap minggu kehamilan- saya tak mau terlepas untuk kehamilan kali ini. Masa mengandungkan intan payung, saya terlalu lemah untuk tulis blog..yang saya suka hanya tido...hehehe

tu jer kot...untuk picture of 7 weeks preggy, jom layanzz....hehe, siap paksa encik suami suh captured gambar saya,hehehehe....precious moment.


 7 weeks preggy.....


ok, itu jer untuk kali ini....chow.

2 comments:

Anonymous said...

tips utk mendapat baby yg comel dan dirahmati olehNya

i)hendaklah selalu melihat gambar baby yg comel-comel
ii)hati hendaklah bersih
iii)tidak melakukan perkara-perkara yg mungkar
iv)tidak menderhaka atau curang kepada suami (dikhuatiri susah untuk melahirkan anak) azabnya amatlah pedih
v)sentiasa bertaubat
vi)sentiasa berzikir

Wallahualam

Anonymous said...

betul tu...jgn curang pada suami atau menduakan suami...akhlak kena jaga baru anak yg bakal lahir menjadi anak yg soleh dan solehah