CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Thursday, March 6, 2008

thank u......

semalam 5/3/2008- saya kena out hari ni,keje makin bz sekarang tapi saya sangat happy coz saya suka kerja kat luar kerana saya bleh round2 n singgah kat mana2 cuci mata sebelum masuk ofis.kul 3.00 ptg saya ader appointment ngan encik fauzi(draughmant client) nak discuss pasal kerjalah....mulanya saya sangat geram kerana terpaksa pusing bandar klang coz tak jumpa ofis dier yang tah mana2 ntah.tapi akhirnya we decide jumpa kat shopping complex yang berdekatan...saya dah naik angin(saya mudah naik angin kalau saya lapar). saya memang tak lunch lagi masa tue,so nasib baik dier treat mcd(my favourite so do my hubby sayang).lepas discuss pasal kerja,kiteorang borak pasal diri masing2.rupanya dier ni single father....ayoyoyo...ni yang malas nih tapi i kagum dengan dier yang bleh handle anak dier yang 4 orang semuanya. dier aderlah citer ckit pasal dirinya,ngaper dier divorce ngan wife dier n so on,i pun malas nak masuk dalam otak memulanya...coz saya rasa dier cam nak tackle saya jer.so saya dengan ikhlas cakap yang saya dah kahwin n dah ader anak sebelum dier mula tunjuk interest kat saya.tapi yang buat saya tersedar..ialah ape sebenarnya insan yang bernama suami ni inginkan dari isterinya....kadang2 saya terlupa benda-benda remeh tersebut terutama biler saya dah ader anak sekarang. Kadang-kadang saya terlupa yang suami saya pun insan biasa yang perlukan perhatian dari saya...yelah sejak ader anak ni tumpuan saya hanyalah anak saya.boleh dikatakan terbalik dah kehidupan saya sekarang ni,sepatutnya saya yang kena menghidangkan air setiap kali suami saya balik..tapi sebaliknya suami saya plak yang wat air kat saya biler tengok saya baru balik dari keje(suami saya kerja malam mgu ni). Saya juga terlupa untuk meminta maaf dan meminta izin dari hubby biler nak g kerja...sepatutnya saya kena buat tue semua.bukan saja peluk cium dan salam tapi saya kena mintak izin untuk bekerja darinya.mulanya saya fikir..alah rumahtangga dier pun tak kekal nak nasihat kiter plak,tapi akhirnya saya sedar banyak benda yang saya abaikan.mungkin tuhan duga saya dengan macam2 dugaan untuk menyedarkan saya untuk saya jadi yang lebih baik selepas ni. saya banyak menyakitkan hati suami saya..mungkin betul kata en fauzi,saya rasa bangga dengan title bekerja saya sehingga kadang2 saya terfikir tanpa suami saya,saya bleh hidup kerana saya mampu menyara diri saya sendiri.bagus gak sebenarnya berkawan dengan orang yang banyak pengalaman hidup ni,nak2 dier pernah mengalami peristiwa pahit dalam hidupnya.

so pagi ni aku berazam untuk ubah hidup saya...suami saya adalah segalanya bagi saya sekarang.pagi ni buat pertama kalinya,selepas memeluk,mencium dan menyalaminya saya meminta maaf dan meminta izin darinya untuk pergi bekerja..air pun saya buat untuknya.mulanya dier tergelak dengan perangai saya pada pagi ni tapi akan saya terangkan padanya kenapa saya berubah...INILAH CARA YANG BETUL YANG HARUS SAYA LAKUKAN TERHADAP SUAMI SAYA...YA ALLAH KUATKAN SEMANGAT SAYA UNTUK TERUS BERUBAH KEPADA YANG LEBIH BAIK.

1 comment:

day_uyuna said...

great!! itu la cinta seorg perempuan, kita sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik untuk org yang kita sayang. bertuah suami wan.. u pun bertuah sebab ada anak suami, tempat u berkongsi suka-duka.. Ni yang tak sabar nak ada family sendiri ni-dayu berangan lagi-