CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Friday, April 11, 2008

Kekuatan Wanita..

benarkah ape orang kata yang disebalik kekuatan wanita adalah dengan adanya lelaki di belakangnya..benar kah? ok for myself..definitely right coz saya menjadi sangat tabah dan kuat dengan adanya dua orang lelaki yang berdiri dibelakang saya iaitu my husband and my fawwaz. But believe it or not, wanita tak memerlukan lelaki yang bergelar suami pun untuk menjadi kuat tapi biasanya demi anak2..yes. Cuba perati dan tengok kes2 penceraian antara suami dan isteri(nauzubillah), di mana isteri mendapat kekuatan untuk melawan balik si suami kerana ingin hak penjagaan ke atas anak2 nya..so lelaki2 di luar sana..jangan underestimate ngan kekuatan wanita..ader gak pernah dengar ungkapan bahawa "wanita ni macam air teh, bila direndam dalam air barulah keluar ion2 teh tersebut membentu air teh yang yummilicios tue(sorry..i prefer coffee). So cam wanita gaklah bila di uji ngan badai barulah terserlah perwatakannya yang sebenar., kekuatan nya yang sebenar.
BLurrrr jap...
baru baca cara didik anak cara islam...yelah kena start dari awal kan..just nak share ngan ibu2 sekalian...

1)pendidikan anak bermula dari dalam perut iaitu bermula dari kosong hari. setiap ibu yang mengandung digalakkan membaca, mengaji dan menjaga hati. Setelah anak dilahirkan anak akan dijaga dan di asuh
2)kalau boleh masa anakmasih merah(1 hari) bacakan buku,bercakap,mengaji disisinya dan bercerita.
3)meskipun anak baru berumur 2 tahun mesti memberi nasihat dan teguran sekiranya anak melakukan kesalahan .
4)Cara asuhan yg kedua sekiranya anak masih tak mahu mendengar nasihat "tegur dengan tegas" dan jikan masih degil jentik jari anak dan yg keempat rotan tapak tangan anak dengan tangan.
5) kalau bleh peluk anak 7 kali sehari...

ad lagi tak...kalau ader lagi silalah kongsi ngan saya ek..

No comments: