CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, August 31, 2009

Puasa Ke-10-EEEE Takutnya

Alhamdulillah, sedar tak sedar dah sepuluh hari kita berpusa.Selamat Hari Merdeka kepada semua rakyat Malaysia.1 Malaysia, rakyat didahulukan Pencapaian di Utamakan. Tetapi dengan keadaan sekarang ni certain tempat saja yang mengamalkan satu Malaysia rasanya. Mahu atau tidak, sentimen kaum still lagi ader.Contoh mangsa sentimen kaum ni adalah saya.Saya keje kat company C***,dan saya merupakan satu-satunya Jurutera Melayu yang perempuan. Pada mulanya saya di ajar untuk buat design dan semua yang patutlah seorang jurutera buat.Tapi sekarang kerja design makin kurang dan mereka slow2 suruh saya buat submission pada Majlis(Authority). Takutlah saya akan sehebat jurutera bangsa mereka.Tapi aku tak kisah, selagi ader keje saya akan anggap itu sebagai ibadah.Kalu nak di fikirakan memang sakit kepala.oklah stop pasal tue, kan tak pasal2 saya masuk ISA plak.

oklah just nak update pasal puasa semalam. semalam kiteorang pegi bazar ramadhan kat seksyen 18..fuhhh tak bestnya.dahlah orang nya ramai...berhimpit2.mahal plak tue...ya rabbi, apelah nak jadi ngan diaorang ni..taulah nak cari untung tapi jangan melampau sangat. Macam sayalah, beli air yang harga 3.oo tapi tawar tak rasa gula pun.Kalau nak buat mahal pun biarlah bendanya ok kan..on da way nak balik tue, saya menyaksikan satu pergaduhan.Si M ni terjerit dengan kata2 kesat kepada si C.pada mulanya nak marah gak pada si M ni..dah lah fawwaz ader kat situ, terkeluar plak perkataan yang tak sepatutnyalah di dengar oleh budak kecik.tapi rupa2nya si M ni marah yang Si C teguk air setan tue di khalayak ramai dalam bulan yang mulia ni. Yelah taulah ko tak disuruh berpuasa tapi at least hormatlah kami ni..dahlah satu blok tue kedai2 , ramai orang yang lalu lalang.aku sendiri pun terhidu bau air setan tue. nasib baiklah abang tue just tumbuk sikit jer, kalau dia buat lagi teruk lagi...huhu nauzubillah.nilah kalau mereka yang tak sensitif bila duduk di kalangan pelbagai bangsa ni.Saya, Suami dan fawwaz terdiam kejap bila dengar Si M marah2.

So petang semalam gak dengan jayanya saya telah membeli kapsul bawang putih kat farmasi.Kami berbuka kat rumah kawan saya semalam. Laki dia pun satu hal lah..saya malas nak citer keburukan rumah tangga orang lain tapi cukuplah saya katakan di sini, suami2 di luar sana tolonglah hargai isteri2 mereka.jangan senang jer nak lepas tanggung jawab yang Allah berikan pada merea. Nauzubillah.Tribute for micheal jackson....

No comments: