CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Wednesday, August 26, 2009

puasa ke -5...eeeee ngantuknya.

alhamdulillah ..selesai gak bersahur pagi ni.husband pun dah masuk sleeping ugly dah...eh tak baik lah sleeping beauty...sedar2 tak sedar dah hari ke 5 kita berpuasa.

semalam merupakan cabaran pertama saya berpuasa kerana sebelum tue saya 'uzurun'. not so badlah, cuma saya terpaksa berhadapan ngan karenah2 colleugue yang non muslim yang dengan selambanya teguk air depan kita..biasalah dieorang bukan puasa pun kan so sendir mau ingat lah...tapi hormat bleh...korang memnag lah tak baik...(seb baik bulan pose kalau tak dah kena sumpah seranah dah ni)

ader satu projek saya kat ulu tiram kat johor bharu kena comment teruk dari owner in terms of design ngan structural..yang bengangnya designer tue mati2 kata aku ubah structure..padahal dier yang letak column kat situ alih2 dia kata aku yang suka2 letak.bukan ko ke yang kena decide nak letak mane column tue..tugas aku just design jer kan. kan semua boss taruh kepercayaan kat ko...geram gaklah bila salah sendiri tak nak ngaku..yang sadisnya lagi bos dari johor pun datang semalam...so semua bos kat sini dah jadi kelam kabut berlakon yang masing2 banyak keje..padahal ekseyen jer lebih tapi sebenarnya...hampeh.aku plak di bagi task yang aku kurang faham..tapi aku tanya detail bos tue cam tunjuk muka cam petai...takkk tak...cam kerdas barulah power ckit keburukannya. tolonglah, aku ni engineer muda, supposely ko tue engineer tua bagilah tunjuk ajar kat kami key..aku bengang betullah ngan engineer tue. die baik tapi kadang 2 agak mereng la dier punya perangai..kadang baik nak mampus..tapi lepas tue kalu ader masalah, kena tiauw ngan client, mulalah buat muka kerdas balik...bedolah(bodohlah..heheh pose kan.)

puasa ni balik kul 4.30, tapi still lambat gak sampai coz jem..agaknya kul baper dieorang balik, kul 3.00 ke coz jalan yang nak g amik fawwaz tue jem teruk.janji ngan papa nak jumpa kat depan kilang kul 5.30 tak kesampaian alih2 kul 6 baru sampai, terus g bazar ramadhan. hari ni hubby makan char kuey tiau yang sedap tue, roti boom untuk si kecik ngan mine makan kueytiau goreng campur mee. tak best okey..seb baik lah murah so tak terasa hati sangat,last2 hubby gak yang kena habiskan.

malam semalam tak berterawikh ngan suami coz masing2 penat agaknya..even though aku lepas solat maghrib terus down..so fawwaz asyik main ngan papa dier. kalau papa dier keje pagi camtuelah..selagi papa dier tak tido selagi tuelah dier nak main..nak cater balik kot masa ngan papa dier. minggu depan hubby keje malam...camnerlah agaknya. tak bestnya. takleh buka pose sama2...takleh prepare sahur sama2...tak bestnya...hubby bila hubby nak tukar keje agaknya.???????????malas nak tanya, sebab jawapannya tetap sama.

semalam gak insiden rumah budak kilang dier kena curi.beras...makanan lah...ape2 jela kan.yang curi tue pulak housemate dier..last2 laki aku yang memang baik hati gak yang kena g tolong..aku memang tak suka kalau bab nak masuk campur hal orang ni..memang lah kena tolong kan tapi kalau melibatkan hal orang ni kami sebenarnya amat berwaspada sebab dah kena dah sekali kena tipu sebab nak tolong orang lah ni...kesnya takyah lah citer..lain tahun key..dahlah ibu tunggal key..pastue apehal2 nak nangis depan laki aku..aku takderlah kat tempat kejadian..tak baiklah aku ni kan...ke jeles....yelah memang aku jeles sebab banyak kawan2 dier ngaper tiba2 cari laki aku plak...kalu bab peristiwa gembira ngaper tak cari plak. laki saya memang suka tolong orang key...pastue orang suka sangat amik kesempatan kat dia tu...dah lepas dier balik semalam saya diam jer..dengar jer dier citer..malas nak menyampuk lebih2. pastue suh g umah plak tue kata takut tue datng balik nak amik barang dier nak suh laki saya plak jadi pak guard tak bertauliah kat situ..so suggest dier bawak temanlah..manalah tahu ape2 kan.cuma saya bagi peringatan..jangan pisang berbuah dia kali dah lah.

oklah yek..nak g semayang solat subuh plak.wish hari ni hari yang gembira ngan tak boring key...saya sangat boring keje waktu puasa.

oklah...rasanya that all untuk entry kali ni..kalau rajin nak update untuk 30 hari berpuasa ni...insya-Allah..hehe nak uplaod vidoe pasal denggi tapi versi kelantan.kitaeorang tak henti gelak sebab kelakar giler.

1 comment:

huda said...

wa..bulan pose nie rajin tol chichik update blog ye..hehe..bagus2..x bersawang..hehe

nie along bg link br utk blog along..blog lame ade prob..hehe