CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, March 8, 2010

1st Day Fawwaz go to school

salam...
just send fawwaz go to school..aduyai. termenung sekejap camner nak tulis entry ni. Betul ker keputusan aku ni nak hantar fawwaz g sekolah. Sian dia kena bangun awal. huhuhu..emo pulak pepagi ni. memang emo bila anak meraung2 tak nak g sekolah..perasaan seperti dicarik2 bila fawwaz meronta2 tak nak g sekolah.Rasa nak bawak dia balik. aduh..emo-emo. Tapi kena kuat kan semangat sebab lambat laun dia kena pegi sekolah jugak..aduhai, intan payung mama, camner dengan keadaan intan payung sekarang. menangiskah?tengah main2 dengan kawan2 kah..emo-emo.hati mama tak keruan sayang.

semalam dah buat preparation untuk hantar fawwaz. beria bagai aku ngan encik suami mark barang2 kepunyaan fawwaz sebelum di masukkan dalam beg dia. Berulang kali jugak saya nyatakan pada fawwaz yang esok dia akan pegi sekolah..dia pun nampak happy dan tak sabar katanya nak g sekolah, nak jumpa kawan2 nak main slide. terharu tengok keupayaan dia bangun pagi tadi seawal kul 6.30 a.m, mandi dengan keadaan gembira, boleh breakfast dengan gembira sambil tengok citer kartun. saya tahu dia masih mengantuk ketika itu, tapi saya dan encik suami terpaksa kejutkan dia untuk ke sekolah..sian dia.emo lagi.


barang- barang fawwaz yang siap di tandakan oleh papa dan mama.

dah siap masukkan dalam beg.

tengah breakfast pagi tadi. masa ni kul 6.45 pagi.

masuk jer di perkarangan taska..dia kelihatan still ok bila lihat ramai kawan2 yang sedang menuggu di dalam. Tapi bila tengok teacher syikin datang, terus dia berpaut pada saya tak mau lepas..aaa sudah, emosi not good-not good.pastu bila teacher syikin mula tarik2 dia dah start berlagu karaoke lagu rock dia tu..buat keraskan badan. huhuhu emo..emo. saya nak bawak anak saya balik, nak jer cakapp gitu. tapi tak berdaya, terpaksa pekakkan telinga. huhu..berat hati. nilah agaknya perasaan ibu dan bapa kita masa mula2 hantar kita dulu ke sekolah taska. cuma saya dulu, hari pertama jer di hantar, hari kedua saya dah g sendiri sekolah. tapi masa tu umur saya 6 tahun.ni fawwaz baru 3 tahun.

kalau boleh, saya nak jadi suri rumah yang boleh jaga fawwaz sepenuh masa, atau seorang driver yang leh hantar fawwaz pegi dan balik sekolah. Esok encik suami yang akan ambil alih tugas saya menghantar fawwaz ke taska. cmner ngan esok?huhuhu..saya emo pepagi ni. saya rindukan intan payung saya..harap dia seronok ngan kawan2 baru dia.

3 comments:

Sya Ahmad said...

sabola mekwe,aku fhm perasaan ko,even rayyan gi anto nursery biase jek pon aku rase cam nk meroyan gak...sebulan dok pk camnela dia kt nursery tu...klu diberi peluang mmg nk jd surirumah sepenuh mse, bri perhatian sepenuhnya kat ank tp apakan day sob sob sob (aku plak yg emo nie......

hope fawwaz dpt menyesuaikan dri nnt...fawwaz rajin2 bljr tau, nnt aunty bwk fawwaz n rayyan gi memain yek hihihi

haz@ris said...

alaaa. syahdunyer cerita...... hope for thebest utk fawwaz

MAMAFAWWAZ said...

sya:auntie sha..saya memang suka main..hehe.
haza:boleh tulis novel plak lepas ni..