CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Tuesday, March 30, 2010

Susah ker untuk jadi yang terbaik?

sigh...baru 6.50 a.m, tapi saya dah terpacak dekat ofis. Saya dah start drive ke office . Selepas insiden train delay masa hujan hari tuh, saya serik nak naik tren lagi. Tapi keinginan bawak kete ni bukan selamnya, sebab nya sekali -sekala saya akan naik tren ke ofis. nak jimat. Hari isnin-samapi hari rabu pula kena berkursus..bahagia sebab tak yah masuk ofis. ni pun saya masuk ofis sebab nak update blog..haha.

berbalik pada persoalan di atas, susah ker untuk seimbangkan hidup sebagai seorang ibu, pekerja, isteri. Kenapa semua itu seperti susah buat saya. Entahlah, susah saya iuntuk seimbangkan kehidupan saya dan bahagikan sama rata kepada ketiga-tiga komitmen itu. mesti salah satu saya terculas. Macam semalam, saya dah balik awal, saya masak untuk suami, tapi bila fawwaz dah start jadi nakal dan tidak mendengar kata, saya jadi down sangat. Tangan saya jadi ringan kat badan dia, tapi last2 saya istighfar, kenapa saya jadi begini..apa masalahnya dengan diri saya. Saya tabik pada ibu2 yang boleh seimbangkan semua tuh.

dalam hal ini, saya tabik dengan encik suami, macam semalam, dia jaga anak saya seharian. Tanpa skip semua keperluan anaknya. Dia mandikan, suap anak dia makan yang dimasak sendiri oleh dirinya. Bagi pakai baju. Saya balik, anak saya dah mandi dengan pakaian tido. walhal, malam sebelumnya dia keje. Sewaktu saya bertukar jadi raksasa semalam pun(haha..apakah ayat ini), dia yang tenangkan saya. Pujuk saya supaya sabar dengan karenah intan payung saya itu.

sigh...betulah apa yang mak saya kata..nak besarkan anak memang perlukan kesabaran. Waktu fawwaz kecik, saya tak merasai tekanan ini..tapi bila dia makin pandai, makin boleh berfikir, cabaran untuk besarkan dia dah start. susahnya untuk saya kawal bahasa dia. perlakuan dia yang cepat meniru(banyak yang tak baik ..ok..). tabiatnya yang suka baling barang...suka menjerit...dah sebagainya...aduh..Ya Allah berlah kesabaran untuk saya jadi yang terbaik untuk anak saya itu.

2 comments:

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

tul lah tren selalu buat hal, akak selalu lambat sampai opis

MAMAFAWWAZ said...

akak-benda macam tuh lah yang buat saya serik naik tren. tapi kalau tak hujan saya naik gak kot