CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, May 23, 2011

Al Kisah Nur Kasih

As Salam....

sepatutnya malam ni saya , encik suami dan intan payung akan menuntun Nur Kasih Kat Summit Usj.suka pegi kat sini sebab tak ramai orang dan yang penting dekat dengan rumah. So Lepas tengok movie boleh berlengah2 lagi sebab dekat.Tapi sebab keadaan semua orang yang tak mengizinkan (encik suami dan saya sakit kepala...whut a coincidence kan?)hehe...so kami decide untuk menuntun esok jerlah. Haishh...tertangguh lagi. caner nak buat review untuk movie of the week ni. Tup2 jumpa laman sesawang ni. klik kt sini
http://beautifulnara.com/review-filem-nur-kasih-daripada-seorang-pembaca-beautifulnara/.
so masing punya2 pandangan lah. Ramai kawan-kawan saya kata citer ni kurang best. Antara review der...hehe...saya copy jer...

salam..

abg nara..saya fahana..

saya nk kongsi sedikit la pendapat saya tentang filem terbaru,NUR KASIH THE MOVIE (NKTM)..sy baru je g tengok tdi kat midvalley..jam 11.15pg,kira batch 1st la..saya pun bkn la pndai sgt nk kutuk ke komen ke mcm penggiat seni professional lain..kta2 ni lahir ikhlas dari hati,seorang penonton biasa..

Firstly,klau diberikan peluang untuk bgi mrkah,saya nk bagi 9.5/10 mrkah..klmhn dia cuma 1,ending dia agk kabur sikit..tentang siapa yg mati sebenarnya,coz memg jelas2 nmpak adam tak meninggal kerana ada penderma untuk dia dan penderma tu yang mati,tetapi bila scene yang aidil cakap,”sya snggup buat apa shja demi nur selagi sya masih hidup”..sya pelik,kenapa,adam da mati da ke?..tapi adam mati ketika usia tua..itu je la..

tapi yang lain superb..mmg best..dari segi lakonan,teknik gambaran,cara ambil shoot,semua ok..lawa pulak tu gmbar yang diambil..lgi 1,endingnya unik,dan sememangnya adalah penutup untuk rangkaian kisah nur kasih..mungkin pengarah mahukan begitu agar penonton tidak lagi meminta sambungan kisah cinta ni..
segala scene yang di ambil,semua ada mesej tersendri,dan terikat antra 1 sama lain,klau terlepas 1 scene,mka kita x fham seterusnya..jadi kena fokus..

jlan cerita tersusun,x ada cacat cela..dan boleh mmbuatkan penonton menangis..lakonan pra pelakon juga mntap dan natural(remy ishak,tiz,fizz fairuz dn lain2)..sya boleh bagi tepukan gemuruh..serius..terutamnya watak knak2 lakonan miasara dan seorng lagi knak2 lelaki yang memegang watak ilyas,natural dan selamba,watak ini la yang menceriakan disebalik kisah2 sedih yang dipaparkan..tabik spring..
lokasi yang dipilih juga cantik..jordan..

kira mcam real la lakonan para penduduk Jordan sana..rasa macam tengok cerita arab pun ada..siap ada scene tembak2 lagi..kira plot cerita dah diadun cantik.. lagu2nya juga disusun cantik sesuai dengan part dn jlan2 cerita..menyebabkan kita bleh terbuai dengan cerita dan emosi kita trut sama menyelami cerita ini..thniahh pengarah muzik,hafiz hamidun..

panggung tadi memang penuh..tak ada kerusi kosg pun..tu baru yang 11.15 pg punya part..belum lg yang 5 lagi tygn selpas 11.15pg pda hari ni..mmg sambutan luar biasa..rmai makcik2 yang g tengok..memang best tengok suasana tadi..meriah..

secara jujurnya,saya nak ucapkan tahniah kepada pengarah,kabir Bhatia,penulis skrip,mira Mustafa,para pelakon dan krew rangkaian NKTM,coz Berjaya mghasilkan cerita bermutu,dan memberikan kerjsama yg cemerlang untk cerita ini..syabas dan teruskan berkarya..

dan klau mau tahu,sya memilih menonton NKTM dari Pirates or Caribean yang baru,sebab, da lama sya menunggu sambungn cerita ini..saya hrap penonton lain dapat menonton filem ini dn nilaila sendiri..berbaloi tiket anda tu dengan cerita yg anda nak tengok ni..saya harap anda bersetuju dengan kata2 saya ni..sekian..~~fahana..


makin rasa nak tengok ...tengok saya punya pendirian bagaimana pula tentang citer ni.Tapi malam ni saya dan encik suami akan menonton movie di rumah...mudah sejak boleh download citer ni.So boleh menuntun citer di rumah . Citer pe...jeng...jeng...citer hantu (favourite kami).Tajuk der Chinese Ghost Story.t saya citer key....

3 comments:

hyunHMK said...

aku leh pertikai komen org nie coz kata lakonan mia sarah tu natural. Si mia tu ler wat rosak cite xpandai lakon sgt. Harap comel jew. Cuma si Ilyas tu mmg mantap huhuhu...

klu tgk sok setkan hanya nak tau sambungan Nur and Adam jew. xpayah harap lebih huhuh

Muttallif said...

Tak tengok pun nur citer tu sbb Miri satu satu nya wayang tengah renovation...adesss.....any terus follow kamu rakan se"universiti" ku...huhuhuhu

MAMAFAWWAZ said...

hasrul:hehe...aku harapkan yang cakap2 orang kata citer tu tak best tak benar...sebab kalau tak best baik aku jangan bazirkan duit pi tengok

taliff:hehe....sa pun akan terus follow kamu rakan seuniversitiku....time kasih