CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Friday, July 29, 2011

Malaysia-Tanah Tumpah darahku.=Bola

As salam....

Negaraku.
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup bersatu dan Maju...
Lalalalalala..(sambung sampai habus yer, makesure bersemangat)

Demi rasa kecintaan pada Negara, saya encik suami dah intan payung yang pada mulanya memang tak pernah amik port pasal bola, berjaya menurunkan diri di stadium untuk menonton perlawanan akhir Malaysia Vs Singapore (tiger Vs Lion). Memang bersemangat dan rasa bangga sangat apabila sukan Bola sepak boleh menyatukan rakyat Malaysia menjadi satu.

kami yang bersemangat dan Cintakan Negara...go Malaysia


Kisah bermula apabila saya merancang untuk menonton bola sepak bersama kawan-kawan BSFJ dan idea untuk mengajak encik suami dan intan payung bersama. Selama ini hanya menonton di rumah pun rasa seronok, so mahu merasai pengalaman ke stadium dan perasaan berasak2 sesama sendiri. Ini pengalaman yang pertama yer, dan memang berbaloi walaupun ada rungutan encik suami yang memang tak suka suasana berasak2 dan jem apabila perlawanan habis. Tapi saya memang enjoy dengan keadaan huha berikut. Perasaan menjerit menyokong, bertempik pada pihak lawak..sangat releasekan perasaan. No wonder mengapa orang lebih suka menonton bola sepak di stadium.

Perasaan mengujakan....semua menjadi satu.

Pagi pagi kejadian, saya ada kursus di Hotel Legend bersama geng2 sekepala...untung ija (mummy maira dan adam) pun adalah peminat bola yang tegar dan akan bersama-sama saya ke Bukit Jalil. Kalau tak mau saya seram juga. So Lepas course kami salin baju kat toilet kat the mall dan pakai baju masing2 dan berkejar menaiki LRT ke Bukit Jalil. Masuk dalam LRT memang ramai yang dah memakai baju pasukan Malaysia. Perasaan sangat lain dan bangga sangat bila pelbagai warna kulit dan bangsa menjadi satu bila melibatkan Negara.(senyum sampai telinga bila mengingatkan kembali).

kami yang bersemangat..hehehe

Tepat kul 6.30 petang,saya dimaklumkan oleh ketua rombongan untuk berkumpul di gate Hijau. Since saya datang asing dengan encik suami, satu lagi insiden panik yang saya tak dapat lupakan. adengan mencari dalam keadaan resah. Call pulak memang fail. Saya hanya berdoa agar saya akan ternampak kelibat 2 beranak itew, naseb baik msg boleh. Akhirnya, kami dipertemukan begitu juga dengan yang lain., Macam dah tersurat segala halangan dipermudakan pada petang itew. Lebih kurang kul 7.30 p.m kami dan dapat tempat duduk dan bersedia untuk menonton Malaysia Vs Singapore.

padamu Malaysia...

tepat 8.45 p.m, perlawanan bermula. Memang sangat mengujakan bila menonton secara "live". bertempik , bersorak dan dengan sendirinya melompat apabila gawang Singapore dibolosi walaupun dalam separuh masa kedua. Ape pun saya tabik spring pada penyelamat bola sepak pada hari itu, Khairul Fahmi a.k.a Apek...tak sia2 saya minat kat der dan jersey intan payung pun saya memang cari yang no 22 (jersey apek) sebab kemampuannya. Cuma agak kecewa, sekiranya Dato' Rajagopal menempatkan apek semasa perlawanan pertama di Singapore, maybe kita berpeluang menang. Takpelah, yang penting kami dah berjaya melalui pengalaman pertama menonton bola sepak di stadium. Membawa intan payung memang tak menyusahkan pun. Saya still enjoy dan tak menggangu langsung fokus saya. Tahniah intan payung sebab berkelakuan baik . Len kali mama bawak lagi intan payung key. Encik suami terbaik seperti selalu dengan kerjasamanya. Tak pernah culas dan sentiasa boleh diharapkan. Kawan-kawan BSFJ, anda best nak2 pembeli tiket Encik effendi dan pengurus program encik adly. Len kali jom kita gathering cenggini lagik...hehehe.

go..go...Malaysia (hakim, adly, fendi aka aboh, kemal, wani
di atas:luqman)

Pada Mu Malaysia....cuba lagi lain kali.apepun korang terbaekkk nak2 abang apek...hehe



2 comments:

Muttallif said...

Aku mmg bengang nengok pemain Singapura yang mengada-gada membuang masa...mcm $%#%%&*)( je...

MaLAYsia 100% semangat, Tapi Bola Bulat..aper boleh buat kan....selamat tinggal piala dunia 2014

MAMAFAWWAZ said...

aku pun bengang...lembik macam puding....poodahhh