CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, September 26, 2011

review movie "Johny English " dan Bini2ku Gengster

As salam...

Dah lama tak buat review untuk movie ek. Sebelum ni mood nak tengok wayang suam-suam kuku jer sebab dah leh download citer kat umah, tpi sebab tertarik orang dok kata citer ni best tahap gaban., so balik jer putstation Terengganu terus jer ajak encik suami g tengok citer. Jom layan.

Citer Pertama: Johny English Reborn.

hehe, gambar kredit to Google

kami yang wachaaaa!

hehe, secara kesimpulannya..terbaek (bak kata Boboboy). Mula2 agak bosan gaks. tapi besalah lawak Rowan Atkinson a.k.a Mr Bean sentiasa menjadi dan berjaya buat intan payung dok diam tanpa berganjak. Banyak action, tapi Mr English tetap cool , maybe sebab dah tua, so nak buat aksi lebih2 karang terpeleot pulang urat2..hehe. ape pun, memang terbaek. Star rating = 4/5. 

Cerita kedua: Bini-biniku Gengster


mmm

ok, yang ni pun not bad. Plot mula2 pon agak bosan ngan sedikit menyampah dengan aksi mengada2 shaheizy sam ngan liyana. Pertengahan citer dah start best dah. Dan yang pling tak tahan sebab orang len tersedak2 ketawa aku plak leh tersedu2...nak2 part liyana izinkan shaheizy sam kawen lain tus. Aduyai, automatik air mata aku menaglir deras.Sebab semua pompuan tak suka share hak milik der kan...nak dijadikan citer, aku paling suka watak manja aka liyana dalam citer ni. Plot bergaduh der sangat power beb. Macam well-trained ar pendek katanya. Apepun satu lagi aku ase citer ni kesinambungan citer "kongsi" sebab akhiran citer kita akan tahu saper herry (shaheizy sam ). karang aku citer macam tak excited plak nak g tengok...so star rating, bawak sikit dari citer pertama 3.8/5...mm...not bad.


Dan citer yang aku tak recommend korang g tengok dan agak membazir kalau korang g tengok kat pawagam ialah, citer "HANTU BONCENG". bukan nak kata tak best , tapi harus tukar tajuk beb. Bagi peminat citer hantu macam aku, citer ni memang tk layak dipanggil citer hantu. Baik namakan citer mat rempit jer..hehe. hangin sebab tak banyak scene hantu. 30 minit pertama jer yang hantu keluar, pastu selebihnya, mengarut dah...so takyah kot g tengok .tgu kuar astro first jer..hehe.ok cau cin cau


No comments: