CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Sunday, December 11, 2011

Persediaan untuk baby W.FR

As salam....

Nak kata teruja tu memanglah teruja sangat. Tapi kali ni agak all out bersedia untuk baby W.FR. walaupun baru tapi beberapa barang telah dibeli untuk memberi keselesaan pada saya dan juga baby W.FR. Takderlah sampai nak ke baby fair dan mencari baju dan kelengkapan bayi tapi lebih kepada "supplement" dan juga sandal yang selesa sepanjang pregnant . Terfikir gak saya ni terlebih sudah tapi tak salah kan.

ok, untuk baby W.FR, saya dah start beli asid folik dan yang terbaru obimin sebagai supplement untuk kesihatan baby

folic asid dan obimim..

anmum materna untuk keperluan kalsium kepada baby.

Dan untuk keselesaan saya sepanjang pregnant ni, saya dah beli sandal scholl yang agak kena ngan taste saya. Yerlah tak terlalu flat dan tak terlalu tinggi dan yang penting selesa kan.
mmm...

antara simptom-simptom di awal kehamilan yang dah terasa:

1)Tengah-tengah syok bershopping, dok berperang asyik nak pergi ke toilet..bukan sekali, banyak kali pulak tu. dah jadi macam fawwaz pulak. dahlah kat pasar tani. Tandas der dok kat hujung. huhuhu, haru.
2)Cepat rasa penat dan nak tido. sempat lagi terlelap masa shopping. walaupun kaki gigih lagi nak jalan-jalan.
3)asyik nak makan jer...simptom ni saya suka sebab masa mengandungkan fawwaz, saya memang takleh makan sampai 4 bulan sebab alahan yang teruk. mohon ianya berpanjangan.
4)tertarik ngan baju girl..hehe ni kira simptom jugak ker...semua gaun babygirl dan aksesori der semuanya macam bling2 di mata saya..ohh chenta..
5) saya dah paksa encik suami beli perfume baru yang kena dengan bau hidung saya..kejam kan. hehe, seb baik perfume saya sendiri masih boleh hadap.

tu jerlah kot...hehehe..
















No comments: