CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Sunday, August 23, 2009

2rd puasa...

hari ni dah masuk hari ke 2 puasa...camner nga pose everybody, mine alhamdulillah. semalam suami saya tak jadi keje, jadi emo saya bertukar jadi baik.ape saya masak untuk berbuka semalam, saya masak spagetti makanan laut(spagetti seafood). resultnya jugak ok. Suami saya makan dengan berselera.

malamnya suami saya g terawikh, so saya khutbah kat dier kalau dier jadi keje petang tue mesti tak g tertawikh kan. Saya rindu nak g terawikh, sejak fawwaz lahir tak berpeluang nak g terawikh cam zaman bujang dulu, it mean almost 2 years saya melepaskan saat2 semayang terawikh. bukan tak berterawikh lansung, saya tetap berterawikh sorang2 kat rumah tapi saya rindukan nak berterawikh kat masjid, merasai beramai2 solat terawikh.

tahun ni insya-Allah saya akan bergilir pegi terawikh atau bersama suami nagn fawwaz pegi terawikh...nak jugak train si fawwaz g masjid kan. tapi...bleh ke?sebabnya mesti dier takleh tahan untuk berkelakuan baik enven though 5 minit pun. maybe kami akan buat sistem giliran.malam ni suami saya pegi, malam esok, saya pulak yang pegi.

Teringat plak masa first puasa ngan suami...saya tengah pregnant masa tue. so nak bangun pun tak larat. seminggu pertama hubby saya sahur sorang2. baiknya suami saya tue. minggu ke dua saya paksakan diri utuk temankan suami bersahur. pun suami saya yang sediakan semuanya...saya akui masa mengandungkan fawwaz keadaan saya sangatlah teruk.

so sekarang ramadhan datang lagi...kali ni waktu bersahur lagi mudah coz kami bangun fawwaz still lagi tido, so ape yang dah beli petang tue just panaskan..nasi plak masak sebelumya. Berbuka pun kami dah boleh makan bersama sekarang. Teringat dulu masa fawwaz kecil, kami kena gilir buka puasa..demi anak tercinta.Alhamdulillah..semuanya dah balik seperti sedia kala sejak fawwaz besar ni...so camner kalau ader anak kecik balik dalam hidup kami nanti????persoalan yang besar tue...

No comments: