CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Sunday, September 6, 2009

Puasa ke 16-First time masak untuk suami ramadhan ni.

salam semua...sedar tak sedar dah separuh bulan kita dah berpuasa.Sahur tadi saya berjaya bangun untuk temankan suami.Fawwaz pun bangun tapi tak kacaupun kami...baiknya anak saya tue.tapi lupa nak masak lauk untuk sahur sekali..so saya hanya makan roti canai segera, hubby plak teringin nak makan maggi tomyam..sian hubby.

BTW, berbuka semalam saya berjaya masak...huhu.Pertama kali saya masak untuk hubby dan saya sendiri puasa ni. Maksudnya kami berjaya jimat 20 -30 ringgit dari terbang kalau pegi ke bazar ramadhan macam sebelum ni. Saya sangat berpuas hati dengan masakan semalam..hubby pun puji 2 thumb up...tima kasih sayang. sebelum ni bukannya saya tak nak masak..tapi kalau hari keje tu. sampai jer kat rumah dah penat. mana nak menyinsing tangan lagi kat dapur, nak uruskan anak lagi so baik beli jerlah kat bazar ramadhan.since hari cuti ni..so hajatnya nak masak2 sikit kat rumah.ape yang saya masa semalam..hehehehe...

ketam masak merah..yummy.


Kangkung masak belacan...also yummy


telur dadar special........rekaan sendiri.

Actually hubby keje semalam..tapi untuk tidak menghampakan saya, hubby saya balik jugak berbuka dengan saya di rumah.nasib baik tempat keje dier dekat jer dari rumah, so bolehlah lari.Tugasnya yang terpaksa kerja di hujung minggu membuatkan saya kena lah jadi seorang isteri yang memahami dan independant.Waktu suami keje hujung minggu saya kena uruskan rumah dan fawwaz sorang2. so dah biasa sangat. tapi kalu dia ader dia akan tolong saya uruskan rumah dan fawwaz.macam pagi tadi, balik kul 7.00 terus dia uruskan anaknya seperti sediakan makanan dan suapkan makan kat fawwaz..mak dier ape lagi masih tido lagilah.Fawwaz pun rapat dengan hubby ni yelah ngan anaknya cakap bukan main lagi lemah lembut..anak papa tul..Masa tengah berbuka pose semalam..satu lipstick saya jahanam dikerjakan anak teruna saya tue..oh..liptick maybelline ku...rasa nak nangis pun ader coz memnag suka pakai lipstick tue..tapi memang salah saya gak coz selalu letak barang make-up saya merata2.huhu.....

sekarang ni suka sangat main barang-barang saya..tengok tue dia tengah pakai skarf rambut saya...

fawwaz nak naik kete mama ke kete papa


oklah ..that all for today....selamat berbuka pose semua.

No comments: