CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Monday, September 7, 2009

Puasa ke 17-Nuzul Quran

dah sahur ngan suami kejap tadi...alhamdulillah. sejak kahwin ngan en. wan mohd faizal ni barulah aku belajar bangun sahur. kalau dulu sebelum kawin, sahur ni selalu tinggal, kadang2 sahur kadang2 tak. tapi ngan hubby, memang kena bangun sebab dia memang sahur. Mungkin perut dia tak tahan kot..so nak tak nak pun kena bangun sahur. Bangus gak..sebab dalam sahur kan ada keberkatan.

oklah..semalam saya masak jugak untuk suami. Menjadi gak resepi sambal udang petai tu. Saya masak tengok buku resepi jer tapi ader modified ckit.resultnya yummilicious gaklah.so jimat lagi saya semalam..hari keje saya selalu keluar g merata-rata Majlis for submission socuti 2 hari ni believe or not saya dok umah jer..kesian si fawwaz dah jadi grumpy gler sebab takleh kuar..bukan aper saya risau dengan keadaan udara sekarang yang penuh dengan virus.Sian si manja saya tue..lama dah tak jalan2. Nati yer sayang as soon keadaan dah selamat balik kita keluar cam dulu key. Yerla korban terbaru H1N1 ni tak der dalam golongan berisiko tinggi pun..takutlah gak.tak bleh imagine dah..so far kami still sihat. dah 2 minggu gak lah aku menelan pil bawang putih. hubby plak bila di ajak makan sekali tak nak makan dah lepas kes insiden dia punya pil terpecah lepas tersangkut kat tekak.terus serik nak makan.Fawwaz plak saya beri minum air BIO-Aura banyak2..bukan nak promote ek..tapi salah satu petuanya untuk menjauhi H1N1 aialah minum air beralkali.at least kita ikhtiar kan.

nila masakan aku yang tak seberapa..aku memang suka benda2 yang masak merah ni.Ayam masak merah, udang masak merah,sotong masak merah..hai..rindu masakan mak dekat kampung.Tak berpeluang ke nak berbuka kat kampung tahun ni. balik pun dah last minute nanti.

sambal udang masak petai...fuhh pedas tak hengat.

sayur campur....

budu letak mangga muda(muda lagi ker?)-sedap....

biasalah 2-2 orang pantai timur so budu ni memang dah jadi kegemaran kami berdua. stok budu selalu ader kat rumah. Tapi kami tak pernah beli kat sini..selalu import dari kampung..

semalam gak..hubby keje tapi kul 11..gigih tul lah hubby aku keje bulan ni. Yelah nak cari duit lebih..yela boleh gak buat support balik kampung. Semua persediaan raya dah ready kot. nasib baik beli awal2 so sekarang dah bile relax atau bleh tambah ape yang patut. Minggu depan g Nilai lagi so blehlah cari tudung raya plak..heheh..sambil menyelam sambil minum air gakkan..tengah tengok tv, tiba2 perasan si 2 beranak ni tengah surf internet together2..eloklah tue...sempat gak snap gambar 2 bestfriend ni..suka tengok...fawwaz..fawwaz...tak bleh papa dia hilang dari mata sikit.

apelah yang ditengok 2 beranak ni...hehehe..so sweet.

No comments: