CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Tuesday, September 8, 2009

Puasa ke-18-Apa yangsaya rasa?

salam....apa yang saya rasa pusaa dah masuk hari ke 18. Sedih pun ade gak coz kejap sangat tengok2 dah nak habis bulan pose. Jap lagi raya...huhuhu.tak puas lagi bersagur dan berbuka.maksudnya nanti raya...patutnya rasa excited. Tapi ntahla..tak rasa semua tue. Rasa cam tak nak balik jer kampung.Ngaper ek...ntah..keje banyak kot?perjalanan yang penat..ntahlah.semua ader. Mungkin sebab bonus tak dapat lagi..huhuhu..bila lah dapat bonus ni..dah bosan menunggu ni. Duit dah semakin surut ni..esok nak kuar lagi..duit claim mileage pun belum dapat lagi..ngaper serba serbi rasa lambat.Ada lagi preparation yang belum selesai cam aku ni..tudung pun tak beli lagi..kasut pun tak beli lagi..huhu..tak nak raya!...tak meriah!.

tahun ni balik umah mak aku kat kuala besut. so preparation kenalah lebih sikit sebab semua pun camtue..semua tak sabar nak nak tengok fawwaz..aku ntahlah tak excited lansung nak balik kampung..letih badan.cuti kena advance pastue miss chiew mengkarung tue bising sebab amik cuti banyak sangat.mak aku plak perfectionist..mesti tanya itu tanya ini...kakak2 plak mesti cakap pasal shopping mereka kat *somewhere you may know the place*..adik aku plak mesti cerita pengalaman dia tengah mengandung dan rumah baru dia. aku..takder citer nak share, just pegi balik keje..main ngan fawwaz. Cuma fawwaz la sebab mengapa aku nak balik..sian dia kat sini takder kawan2..kalau kat kampung dia ramai kawan.Cuma aku rasa something missing somewhere bila aku dah kawin ni..penat nak gilir2 umah mak mertua.Orang kata kawin dekat ni takder masalah nak balik kampung tapi masalah tu tetap ader..penat nak gilir sehari ke sini sehari ke sana...kalau tak balik ke rumah sana..mulalah yang sana tue telefon..benda2 ni yang aku malas nak balik..

nak jer aku raya kat sini..tapi meriah ker?yang sebenarnya.bila kita dah dewasa raya tue bukan untuk kita lagi. tapi untuk kanak2. dulu masa kanak2 kita tak tahu yang ibu bapa kita punyalah fikir untuk cari duit demi raya. yang kita fikir..baju raya kena ada 4 pasang..kasut raya kena yang baru.beg raya pun kena yang baru. tapi bila dah jadi ibu ni..aku plak yang jadi pemikir..baju cukupkah untuk fawwaz..alamak kasut tak beli lagi,songkok tahun lepas dah tak muat dah..kena beli yang baru...samping.?macam2lah..sampai keje pun takde mood memikirkan raya ni...bonus plak dengar khabarnya hanya untuk yang selected sahaja..dan ramai yang dapat plak kaum mereka jer..eh c'monlah...kami yang nak raya,,yang korang nak dapat bonus tue ape kejadahnya...korang nak beli baju raya ker...biskut raya ker....heeeee what the fucklah...

Yang pentingnya...puasa tahun ni lebih mencabar dari tahun2 sebelumnya..dan aku tak rasa ape2 pun.

2 comments:

a m l y n y x said...

huhu tawun ni mcm xdok ong gitu dok? takpo lah, raya jah mana yg terdaya..hukhuk

MAMAFAWWAZ said...

dah semangat dah ckit ni...hihihi