CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Life

Saturday, May 14, 2011

Minat yang pelik dan tak pernah terbayang yang saya akan meminatinya.

As Salam...

Masa anak dara dulu saya paling tak suka dua benda ni iaitu memasak dan menjahit.Maybe masa tu saya rasa saya tak perlu nak belajar semua tu. Kalau saya ada suami pun saya harap der faham yang biniyer memang tak suka memasak dan menjahit (encik suami saya memang tahu tentang ini... tapi der tetap cintakan saya gila babin..ceh perasan). Sampaikan masa nak kawen, my mum siap pesan kat mak mertua : "Che Teh(panggilan untuk mak mertua saya)...za (panggilan manja mak saya untuk saya) ni memang kurang pandai masak(memang tak pandai masak pun)...so kalau kat umah t der tak masak faham-fahamlah..(mak aku memang selalu back up baek nyer)...Kalau dulu beli majalah selalu ignore yang bahagian masakan tus...tapi sekarang, mau berjam jugak dok tenung, pastu pilih yang mana nak try..(meroyan tul aku ni)

Tapi ironiknyer, sejak dua menjak ni kedua-dua ni ( memasak dan menjahit) sangat aku minat...dah gila ker aper aku ni .Maybe masa keje swasta dulu, kesempatan untuk buat kedua-dua ni terhad sebab bila balik keje badan dah penat. Tapi sejak join gomen ni...balik awal dan daripada buang masa sementara tgu encik suami balik elok jugak masak...masak ni macam ubat stress aku pulak ( kawan2 pun patut cuba). Yelah bila kawan ngan mak2 orang ni sedikit sebanyak derang dok citer masak aper kat suami ngan anak kan?takkan nak dengar jer, teringin jugak nak try kat rumah dam membuncitkan lagi perut encik suami kan. (yang sedia buncit)

Encik suami memang suka makan sebab mak der pandai masak(tak leh challenge). Mula2 memang tak mahir dan rasa give-up..tapi bila try satu resepi pastu ejas2 sendiri rasanyer dan menghasilkan hasil yang superb sampai mampu membuatkan encik suami menjilat ibu jari kaki(hehe...gurau2)..dan intan payung pun suka...so makin semangat nak memasak kat rumah...lepas masak shoutout kat FB...pastu ramai yang komen...lagi semangat nak masak...hehe....antara hasil2 masakan yang tak seberapa tuss....


Laksa(ni memang favourite) sebab tu memang belajar sungguh2 hati


yang sejak beli grill tuss.

Yang len tu banyak dalam FB gambar masakan....mmm...selain masak aku memang suka try tempat makan baru. Yang nilah yang selalu diet aku selalu fail..(mmm...ada aku kesah)....


ok, yang menjahit ni aku nak try pulak..sebab dulu aku tak suka pakai baju kurung.Sekarang suka pakai sangat2 . Tailor plak susah nak dapat kat shah alam. Baik aku belajar pastu aku leh jahit baju aku sendiri. Untung2 bleh buka kedai jahit(wah...berangan lebih plak aku). So far dah daftar nak join kelas menjahit kat kolej komuniti...ija i will follow u...che pah?jom sekali.hehe....tak sabar nak cuba jahit baju.Lepas jahit baju jahit langsir (yang ni lama dah teringin nak belajar) ...oklah t sambung lagi...daaa

No comments: